PL EN

Polska Izba Książki ul. Oleandrów 8 00-629 Warszawa

Komunikaty PIK

Wydawnictwo Agora w czołówce najsilniejszych brandów w Polsce - Top Marka 2020

Wydawnictwo Agora znalazło się w rankingu Top Marka 2020, obejmującym aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 branż i zajęło 3. miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów w kategorii wydawnictw książkowych oraz 267. w ogólnym rankingu. Badanie przygotowały magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizując ponad 97 mln informacji pojawiających się w mediach od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r.
 
 
 
Top Marka 2020 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. - łącznie ponad 97 mln publikacji. Dzięki tym danym powstał ranking 500 marek z 50 branż - najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.
 
 
 
Wśród nich znalazło się Wydawnictwo Agora, które w rankingu TOP 5 Wydawnictw książkowych jako 3. stanęło na podium wraz z Wydawnictwem Literackim oraz Wydawnictwem PWN, prześcigając tym samym Wydawnictwo Znak oraz Zysk i S-KA. Natomiast w ogólnym rankingu 500 marek Wydawnictwo Agora uplasowało się na 267. pozycji.
 
 
 
- Wszystkim nam szczególnie teraz jest potrzebna motywacja i mobilizacja, a to wyróżnienie sprawia, że czujemy jeszcze większą odpowiedzialność za jakość naszych książek. To nagroda dla całego zespołu naszego Wydawnictwa, naszych autorów, tłumaczy i wszystkich osób, które przyczyniły się do tego sukcesu. To zastrzyk energii dla ludzi, bo każdą markę tworzą ludzie - komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Małgorzata Skowrońska, dyrektor zarządzająca Wydawnictwa Agora.
 
 
 
O sukcesie Wydawnictwa Agora zdecydowała wydana w grudniu 2019 r. książka Donalda Tuska, byłego przewodniczącego Rady Europejskiej pt. „Szczerze” – to właśnie jej poświęconych zostało najwięcej publikacji medialnych, odnoszących się do Wydawnictwa. Oprócz tego, Oprócz tego, analizą objęte były  materiały prezentujące inne propozycje Wydawnictwa Agora: reportaż „Płuczki. Poszukiwacze żydowskiego złota” Pawła Piotra Reszki, „Prezes i spółki” Iwony Kondzińskiej i Iwony Szpali, „To jest wojna!" Klementyny Suchanow czy „Żony nazistów” Jamesa Wylie oraz książki o tematyce górskiej: „Wielicki. Piekło mnie nie chciało” Dariusza Kortko i Marcina Pietraszewskiego czy „Przeżyć” Élisabeth Revol, . Ponadto media i czytelnicy odnotowali ogłoszenie konkursu literackiego na najlepszą powieść sensacyjną, którego rozstrzygniecie miało miejsce w maju br. Najwięcej wzmianek o Wydawnictwie Agora pojawiło się w mediach społecznościowych – 74,1%, następnie w internecie 23,2% oraz w prasie 2,7%. Łącznie w analizowanym okresie (lipiec 2019 - czerwiec 2020 r.) ukazało się ponad takich 23 tys. publikacji.
 
 
 
W tegorocznym badaniu Top Marka znalazły się również inne brandy z Grupy Agora. Liderem całego rankingu ponownie została „Gazeta Wyborcza”, jednocześnie zwyciężając w kategorii Prasa. Kolejnymi były: Gazeta.pl, która zajęła 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowała się na 90. Pozycji, oraz Radio TOK FM - 4. wśród stacji radiowych i 139. ogółem.
 
 
 
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. Więcej informacji - w papierowym wydaniu magazynu „Press” (listopad-grudzień 2020 r.), na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu<https://topmarka.eu/>.
 
 
 
Wydawnictwo Agora specjalizuje się w literaturze faktu i biografiach, choć w jego ofercie nie brakuje także książek historycznych, poradników, wywiadów, książek dla dzieci a także literatury pięknej, gatunkowej oraz popularnej. . Wśród autorów wydawnictwa wymienić można m.in. Donalda Tuska, Élisabeth Revol, Jacka Hugo-Badera, Magdalenę Grzebałkowską, prof. Jerzego Bralczyka i prof. Jana Miodka, Mariusza Szczygła, Adama Wajraka, Witolda Szabłowskiego, Michała Rusinka, czy Grzegorza Kasdepke.  Wydawnictwo Agora jest też polskim wydawcą książek Michelle Obamy, Baracka Obamy, Anne Applebaum czy najnowszej książki Billa Gatesa.

Powiązane komunikaty

Więcej komunikatów

Strefa członków PIK

Pełny dostęp do treści serwisu dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się

Przystąp do PIK

By stać się członkiem PIK, wystarczy wypełnić deklarację członkowską. Lorem ipsum dolor sit amet enim.

Dowiedz się więcej