PL EN

Polska Izba Książki ul. Oleandrów 8 00-629 Warszawa

Komunikaty PIK

PIK-owy Laur - aktualizacja regulaminu

2013-04-17

PIK-owy Laur - aktualizacja regulaminu

PIK-OWY LAUR

KONKURS
NA SKUTECZNE, ATRAKCYJNE PROMOWANIE W MEDIACH
KSIĄŻKI I CZYTANIA



Regulamin – aktualizacja marzec 2013                                                                                                                                                     



I. POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Organizatorem konkursu na skuteczne, atrakcyjne promowanie w mediach książki i czytania jest Polska Izba Książki, Warszawa, ul. Oleandrów 8.


2. Patronem Konkursu jest Minister Kultury.


3. Celem Konkursu jest podniesienie prestiżu książki w mediach oraz promocja czytelnictwa. Konkurs jest platformą współdziałania w tym zakresie wszystkich uczestników rynku książki: autorów, wydawców, dystrybutorów, hurtowników, księgarzy, klubów wysyłkowych oraz dziennikarzy branżowych.


4. Konkurs przeprowadzany jest co roku jesienią. Nagrody przyznawane są w dwóch kategoriach:


4.1. „Najciekawsza Prezentacja Książki i Czytania w mediach drukowanych”.


4.2. „Najciekawsza Prezentacja Książki i Czytania w mediach audio-wizualnych i elektronicznych”.


W każdej z tych dwóch kategorii, w każdym roku zostanie wyłoniony jeden Laureat nagradzany PIK-owym LAUREM w postaci statuetki oraz nagrodą finansową.


5. Organizator może ustalić przyznanie w danym roku trzech nagród, oddzielając np. kategorię mediów elektronicznych od audio-wizualnych, względnie przydzielając nagrodę specjalną za wybitne długofalowe zasługi dla promocji książki i czytelnictwa w ramach honorowej kategorii „Osobowość”. Nagrodą jest Statuetka PIK-owy Laur, która może być połączona z nagrodą finansową.



6. Ogłoszenie pierwszej edycji konkursu nastąpiło podczas Walnego Zgromadzenia PIK w maju 2004 roku. Pierwsza edycja konkursu została przeprowadzona za okres od I.2004 do 30.XII.2004.


II. ZASADY KONKURSU

1. Skład Jury Konkursu ustala Rada Polskiej Izby Książki. W skład Jury wchodzi trzech przedstawicieli Polskiej Izby Książki (Prezes, Wiceprezesi), jak i wybrane autorytety spoza Izby (wydawcy, znawcy rynku mediów i rynku wydawniczego, autorytety z dziedziny kultury i sztuki) w ilości od 3 do 6 osób. Przewodniczącym Jury jest Prezes Polskiej Izby Książki.


2. Zgłaszającymi kandydatów do Nagrody są członkowie Polskiej Izby Książki oraz czytelnicy w przypadku decyzji Rady o organizacji plebiscytu. Do konkursu mogą zostać zgłoszeni zarówno dziennikarze zajmujący się książką, jak i programy, poszczególne media czy też portale internetowe, których tematem wiodącym są książka, czytelnictwo, rynek wydawniczy.

Biuro PIK zaprasza do zgłaszania kandydatur 5 miesięcy przed wyznaczonym terminem wręczania nagród. Okres zgłaszania kandydatur winien trwać co najmniej 2 miesiące.


3. Zgłoszenia należy wysyłać drogą mailową na adres: biuro@pik.org.pl lub pocztą na adres Polska Izba Książki, Konkurs PIK-owy Laur, ul. Oleandrów 8, 00-629 Warszawa.

Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać następujące dane:


a) imię i nazwisko osoby zgłaszanej do nagrody, względnie nazwę programu, jego producenta lub realizatora;

b) uzasadnienie dla zgłoszenia danej kandydatury: wskazanie osiągnięć, szczególnych wartości danej działalności, względnie programu;

c) dane osoby zgłaszającej: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, firmę.


4. Spośród zgłoszonych kandydatów członkowie jury dokonują wyboru po trzech nominowanych do każdej z kategorii Nagrody ze wskazaniem na miejsce 1, 2 i 3. Szczegółowy regulamin wyboru laureatów określa każdorazowo Przewodniczący Jury.



III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. PIK zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w każdym czasie, w tym prawo do zmiany nazwy Nagrody, z zastrzeżeniem, że tego rodzaju zmiana jest skuteczna w przypadku jej ogłoszenia przed uruchomieniem kolejnej edycji Konkursu. Zmiany regulaminu wynikające ze zmian bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa mogą zostać wprowadzone w każdym czasie.


2. Niniejszy regulamin zostanie udostępniony w siedzibie PIK na życzenie wszystkich zainteresowanych osób i podmiotów.


3. Niniejszy regulamin zostanie też udostępniony na stronie www. Polskiej Izby Książki.


4. Zasady konkursu zostaną rozpowszechnione poprzez e-mailing, portale branżowe, prasę branżową, plakaty rozesłane do księgarń i bibliotek. Informacja o konkursie zostanie również rozesłana do wszystkie mediów zajmujących się książką.

 



Niniejszy regulamin został zatwierdzony przez Radę PIK na posiedzeniu w dniu
28 marca 2013 r. Regulamin będzie obowiązywał od edycji nagrody PIK-owy Laur 2013, której ogłoszenie nastąpi w kwietniu 2013 r.

Powiązane komunikaty

Więcej komunikatów

Strefa członków PIK

Pełny dostęp do treści serwisu dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się

Przystąp do PIK

By stać się członkiem PIK, wystarczy wypełnić deklarację członkowską. Lorem ipsum dolor sit amet enim.

Dowiedz się więcej